تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۵۴۷۷۵

فیلم| مزیت ترانزیتی ایران در کریدور شرقی-غربی بیشتر است یا جنوب - شمال؟

فیلم| مزیت ترانزیتی ایران در کریدور شرقی-غربی بیشتر است یا جنوب - شمال؟
‌می‌متالز - در حالی مزیت‌های ایران در کریدور شرق-غرب بیشتر از جنوب-شمال است که این کریدور بین‌المللی به دلیل برخی گسست‌ها، تجارت با کشور‌های همسایه را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود درآمد‌های ترانزیتی می‌تواند جای درآمد‌های نفتی را بگیرد درست نیست.

وی ادامه داد: اگر به‌طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم درآمد داشته باشیم، ۵۰ میلیون تن ترانزیت را هم انجام دهیم حدود ۵ میلیارد دلار می‌شود.

وی افزود:، اما ترانزیت مزیتی دارد که نفت نمی‌تواند جای آنرا بگیرد. وقتی ۵۰ میلیون تن ترانزیت کالا داشته باشیم به این معنی است چسبندگی ایران با کشور‌های منطقه آنقدر بالاست که همه تلاش می‌کنند اینجا منطقه امن باقی بماند. روی این مساله نمی‌توانیم قیمتی بگذاریم.

تعداد بازدید : 7

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت